Verzorging
vertrouwd
thuis

Verzorging
vertrouwd
thuis

Verpleging, verzorging en Casemanagement Dementie

Door ziekte, ouderdom, een lichamelijke of meervoudige handicap kunt u (tijdelijk) hulp thuis nodig hebben voor
persoonlijke Verzorging en/of Verpleging.

Verpleging

Bij verpleging gaat het om het herkennen en analyseren van gezondheidsproblemen en het uitvoeren van daarmee samenhangende verpleegtechnische handelingen.

Ook het oefenen van handelingen met de cliënt valt onder verpleging.

Wij kunnen u ook helpen met verpleegkundige handelingen, zoals:
   > Uw wond(en) verzorgen
   > Medicijnen toedienen

En alle andere mogelijke verpleegtechnische handelingen bij u thuis verrichten. Vanzelfsprekend zorgen zij voor goede begeleiding en instructie.

U kunt verpleging en verzorging ontvangen van één keer per week tot een paar keer per dag. Alles is afhankelijk van de indicatie en/of uw wensen. Mocht de indicatie niet toereikend zijn, dan kunt u altijd particuliere hulp bijkopen.

Persoonlijke Verzorging

Bent u (tijdelijk) niet goed in staat uzelf te verzorgen als gevolg van bijvoorbeeld een operatie, ziekte of een handicap? 
Onze zorg is gericht op het behouden en waar mogelijk verbeteren van uw zelfstandigheid. Hoe vaak precies en welk dagdeel hangt af van uw eigen wensen, mogelijkheden en uw indicatie.

Bij persoonlijke verzorging kunt u denken aan:

  • Hulp bij wassen/douchen en/of aan- en uitkleden
  • Ondersteuning bij het gebruik van medicatie
  • Hulp bij het aan- en uittrekken van steunkousen
  • Oog druppelen
  • Begeleiding bij het in- en uit bed komen
  • Begeleiding bij de maaltijden kunnen wij u aanbieden wanneer u een Wmo-beschikking of een Wlz-indicatie heeft.

Casemanager Dementie

Een casemanager is een onafhankelijke en vaste begeleider voor mensen met dementie én hun naasten. Een casemanager informeert, begeleidt, denkt mee, adviseert en regelt zorg. Zo helpt de casemanager om te gaan met de ziekte en met de gevolgen ervan in het dagelijks leven. De casemanager werkt nauw samen met specialisten, huisartsen en andere professionals.

Al lijkt de casemanager in het begin nog helemaal niet nodig, het is juist dan belangrijk om kennis te maken en het lijntje met de casemanager te leggen. Dat blijkt rust op te leveren. Als er iets nodig is, kan het ook sneller geregeld worden. De casemanager kijkt pro actief en het doel is het leven van degene met een dementie en de mantelzorgers kwalitatief zo hoog mogelijk te houden. Ondanks de dementie.

Onze Casemanagers Lilian Frijters en Hella Könings staan voor u klaar.

Wat doet de Casemanager Dementie?

  • uitleg geven over de ziekte en de gevolgen hiervan
  • bieden van emotionele ondersteuning
  • leren omgaan met de verschillende veranderingen
  • inzetten, ondersteunen, begeleiden en evalueren van zorg
  • onderhouden van contacten met andere professionals
  • het vinden van de weg in de wereld van zorg en welzijn
  • helpen bij het aanvragen van indicaties voor zorg
  • herkennen van overbelasting bij de mantelzorger


Het kan belangrijk en rustgevend zijn als u een betrouwbaar en deskundig aanspreekpunt heeft gedurende het gehele ziekteproces.

Wachtlijstbeheer Casemanagement Dementie

E-mail: casemanagementdementie@vivium.nl

Kosten?

Casemanagement wordt vergoed vanuit de basisverzekering of de WLZ (Wet Langdurige Zorg).

Zorg Uitsluitingscriteria

Splendid Care levert aan eenieder zorg die dat nodig heeft al hanteren wij een aantal uitsluitingscriteria:

  1. Wanneer de veiligheid van de zorgvrager en/of zorgverlener niet gewaarborgd kan worden.
  2. Wanneer Splendid Care niet in staat is om de gewenste kwaliteit en/of hoeveelheid zorg te bieden.
  3. Bij cliënten die een gevaar vormen voor zichzelf of voor onze medewerkers.
  4. Bij gedrag van cliënten waarbij discriminatie richting medewerkers plaatsvindt.
  5. Wij passen in principe geen vrijheidsbeperkende maatregelen toe, tenzij dit strikt noodzakelijk is en wordt uitgevoerd volgens de officiële Wzd-procedure.
  6. Wanneer een veilige werkomgeving, zoals vereist door de Arbowet, niet kan worden gegarandeerd tijdens het verlenen van zorg.

Vragen?

Heeft u na het lezen van deze informatie nog vragen, wilt u zich aanmelden, of heeft u hulp of assistentie nodig bij het aanvragen, dan kunt u contact opnemen met de cliënten-administratie op nummer:
036 53 68 337

Vragen?

Heeft u na het lezen van deze informatie nog vragen, wilt u zich aanmelden, of heeft u hulp of assistentie nodig bij het
aanvragen, dan kunt u contact opnemen met de cliënten-administratie op nummer:
036 53 68 337